Карандила - Долни източни скали

Лошата плоча

Подходи
Достигане с автомобил:
31 км. От град Сливен. В Сливен има поставени указателни табели за местност "Карандила". Трябва да се хване пътя за с.Ичера около 7 км. след като се излезе от града има табела за парка - на ляво и след 15 км има още един широк разклон отново с табела на ляво. Минава се покрай теливизионната кула, покрай хижа Карандила и хотел Бяла Мечка и се озовавате пред голямата почивна станция Карандила. Зад нея има паркинг където може да оставите колата си.
От ъгъла на паркинга се спуска малка пътека която след 300 метра стига до изкуствено езеро Карандила. Минава се по дигата и веднага след нея надясно по отъпкана пътека покрай гората. След 5 - 7 минути гората ще свърши и се озовавате над скалния масив в най-северната му част. Трудно забележима пътека се спуска между камъните и достига маршрутите.
С лифт:
На територията на парка има изграден седалков лифт който предлага панорамна гледка и спестява умората от преодоляване на положителната денивелация. Той се намира на североизточния край на град Сливен, има указателна табела за по-лесното му достигане. Намира се непосредствено до информационно посетителският център на ПП "Сините камъни" от където води началото си "Хайдушката пътека" . Ако се използва лифта е необходимо от горна лифтна станция да се върви по хоризонтала в източна посока по пътя около 15 мин. за да се достигане на хотелски комплекс "Карандила".
Пеша:
Хайдушката пътека предлага панорамна гледка над гр. Сливен, има изграден заслон за отмора и в горната и част минава покрай друг скален масив - Жабата. Върви се с умерено темпо за час и половина (1.30 h) и завършва на хотелски комплекс "Карандила" в близост до изкуственото езеро.
В края на град Сливен посока североизток по пътя за с. Ичера започва друга пътека през местността "Света гора" или по известна като "Молова кория" до там може да се стигне и с градски транспорт. Пътеката минава през каменисто- гориста местност и в горната си част върви покрай поточе. Пътеката се качва директно в подножието на скалния масив. Първо покрай долния масив, а малко по-нагоре и до централната част на скалите. Ако се продължи още нагоре пътеката достига до изкуственото езеро.
Сектора е неподсредственно под горният масив слизането е по пътеката покрай реката.
Долен източен масив е с югозападно изложение.